Geoblog.pl    molki    Podróże    Gwatemala Meksyk Belize    Tęczowa Warszawka nocą

Tęczowa Warszawka nocą

Polska, Warszawa

Do Warszawy dotarliśmy pare minut po 17. Bus ktorym jechalis mial szumna nazwe 'non stop' co mialo oznaczac ze nigdzie sie nie bedzie zarzymywal. Niestety i tak odwiedzilismy Łódź gdzie zmieniala sie ekipa kierujacych, potem jakimis wiejskimi drogami w strone autotrady. Pewnie gdyby nie ten postoj bylibysmy w Wawie jeszcze wczesniej. Pretensji do kierowcow miec nie moglismy, mieli 5 godzin na dojazd i zmiescili sie w czasie.

Zakupilismy 24h bilety na ZTM i wybralismy opcje trasy do hotelu z mozliwie najdluzszym przejazdem metrem. Hotel odstrasza wyplowialą reklama wielka na kilka pięter, w srodku troche lepiej. Pokoj czysty, lazienka bez zasteżeń , choć calość troszke w stylu wczesnych lat 90tych. Jest cieplo, jest wifi i nawet czajnik na wyposażeniu. Jest rówineż przechowalnia bagazu, z ktorej napewno skorzystamy. Doba hotelowa konczy sie o 12. a wylot do Malagi mamy o 19:50.

Plan na dziś: spacerek, piwko, kolacja

Pod hotelem jest przystanek autobusowy, gdzie wsiadamy w autobus 175, który jedzie bezpośrednio do centrum. Miał być spacer po starówce ale po przejściu jakiś 100 metrów trafiamy do knajpy "PiwPaw", która ma w swojej ofercie 57 nalewaków z piwami rzemieślniczymi. No i przepadliśmy... ale przecież trzeba wypić dobre piwko za pomyślność podróży. Kanjpka nieduża, wybór piw rzeczywiście duży, jednak całość trochę trąci komercją - dziewczyny w bluzeczkach w groszki (oczywiście z całej gamy piw wybierają piwa słodkie lub radlera i piją piwa przez rurkę), panowie w pulowerkach, w tle leci jakaś popowa muzyka... ogólnie brak klimatu i atmosfery. Ale piwka dobre i mają ciekawą ofertę - sprzedają piwa na wynos, w plastkowych butelkach i w dodatku w niższej cenie. Oczywiście zaopatrzyliśmy sie na drogę powrotną w dwa piwka na wynos. :)
Potem krótki spacer po Chmielnej, gdzie o gdzinie 22 pełno ludzi, wiadomo Warszawka się bawi, z przystankiem w knejpce wietnamskiej na pyszną zupkę Pho. Cena może nie jest najniższa ale warto. Powróciły wspomnienia z Wietnamu, poczuliśmy się prawie jak w Sjagonie na deptkau. Szybki powrót do hotelu, gdzie była dalsza część degustacji browarów rzemieślniczych.
Plan na jutro: zostajemy w hotelu do 12 a potem idziemy do muzeum powstania warszawskiego, bo w niedziele wstęp jest za darmo.

●bilet ZTM 24h 1strefa-15zł/os. (bilety zakupione aplikacją mobilną bzwbk, która zwraca do 20zł za zakupy, wiec na koncie mniej 10zł)
●nocleg dla 2os. Hotel Gromada Airport-3,58$(jakieś 10zł) dzięki promocji hotels.com
●ceny piw w knajpie Piwapiw od 8 do 16zł (tutaj troszke zaszaleliśmy)
●wietnamska zupa pho (800ml !!) -15zł

■dojazd do hotelu z przystanku Polskiego Busa (Młociny): metrem do stacji Służew i dalej 7 przystanków busem 189, wysiadka na Sasanki i spacerkiem jakieś 500m (około 45 minut)
■trasa hotel-centrum: bus 175 (20 min.)