Geoblog.pl    molki    Podróże    Turcja - On My Own    Efez

Efez

Turcja
Turcja, Selçuk

Przed 11 jesteśm już na lotnisku w Izmirze. Kierujemy sie w stronę stacje kolejowej, która rownież obsługuje metro do centrum miasta.
Bilet do Selçuk kosztuje 4,75TL/os. ( na peronie są dwa okienka : po lewej sprzedawane są biletyna metro, a po prawej na pociągi, dodatkowo bilet na metro można kupić w automacie ).

Pociag odjeżdza o 11:45 na miejscu mamy być o 12:40. Pociąg nowiutki, wagony klimatyzowane, na tablicy elektronicznej informacje o kolejnej stacji.

W Selcuk idziemy na dworzec autobusowy-od stacji kolejowej w lewo główną drogą. Dworzec niewielkil busiki (dolmus) opisane gdzie który jedzie, dodatkowo naganiacze wykrzykują nazwy miejscowości docelowych. W jednym z biur na dworcu proponują nam zostawienie plecaków - 5TL/plecak (czas odbioru: po zwiedzaniu Efezu).

Dolmus do Efezu (~5km) - 3TL/os. (cena na zalaminonej kartce na ściance wewnwątrz busiku)
Wejście do Efezu bez dodatkowych atrakcji - 30TL/os.
(z dodatkową atrakcją: zachowane domy/mieszkania znajdujące się w zadaszonej odgrodzonej części - 45TL/os.